vrijdag 4 november 2011

Nadenken/Wanna think it over "huh?" "4"NL/UK

Verkopers hebben een ding gemeen met elkaar. Namelijk dat ze allemaal al is het argument "Ik moet er is over nadenken" gehad hebben. Of hoogstwaarschijnlijk nog steeds krijgen :)  En hoeveel keer krijg jij dat argument? Jij hebt zo iets van HUH?? Het gesprek liep nochtans vlot, heb alles goed uitgelegd, heb al mijn verkoop skillz dat ik geleerd heb toegepast, en heb zelfs afgesloten. PROFICIAT! En toch krijg je "ik moet er over nadenken".

                        Al afgevraagd waarom mensen dat uit nature zeggen?

                     Neen? Best is overwegen om een andere job te zoeken dan.

Een van de voornaamste reden waarom iemand wil nadenken is omdat hij U niet wil kopen. Ik persoonlijk geloof niet in nadenken. Begrijp me niet verkeerd, heb dit argument ook al zeer veel gehad, maar na 10 jaar een verkopersleven te leiden ben ik tot besef gekomen dat de fout bij u zelf ligt. Hij heeft niet de behoefte gehad om U te kopen. Jij hebt geprobeerd van iets te verkopen. De eerste verkoop dat je doet wanneer je bij de klant zit is uzelf. Dan pas komt het product en service aan te pas. Zeker niet omgekeerd.

                             Ooit al afgevraagd op welke basis jij aankoopt? 

                   "NEE"? Dringend nadenken of je niet van job zou veranderen.

Maar goed, dit is een zeer belangrijke vraag die je jezelf moet stellen. Want eens je weet hoe jij aankoopt en welke motieven een rol spelen, dan weet je al hoe merendeels van de mensen aankoopt. Ongetwijfeld ben je ooit al een zaak binnen gestapt waar de verkoper een regelrechte eikel was. Heb je daar gekocht? Ik denk het niet.. Je hebt waarschijnlijk het meest gebruikte excuus ter wereld gebruikt (waar alle verkopers een hekel aan hebben trouwens), ik moet er even over nadenken.. Juist? :)

En ben je elders het zelfde product gaan kopen. Als dit je bekend is dan weet je dat de reden waarom je elders gegaan bent niet het product , service of uiterlijk vertoon van de zaak was, maar de verkoper zelf.

Wil je het fenomeen nadenken uitschakelen, begin dan eerst met je zelf te verkopen ipv uw product en services. En de klant op te zadelen met hoe goed jullie wel zijn en waarom jullie de beste zijn.
Eerlijk: "Dat interesseert de klant geen zak". Hij wil enkel weten hoe jij hem kan helpen. De rest ziet hij later wel. Na de aankoop :)

                         Verkoop U zelf, eerst en dan uw product en services.


Consumers have one thing in common, they all use the same old excuse when they do not want to purchase what you are trying to sell them: "I have to think it over". Or still getting it:). How many times have you heard this argument?  Salesmen: But Joël: I did everything the book i'm reading said!  It went great, i explained everything we do and how we are the best ,and alsow we have the best prices, i even tried to close the sale. CONGRATS! And still they said: "I have to think it over"

                      Do you ever wondered why people say that?
           
                  No? If not, U might wanna consider switching careers.

One of the main reasons why someone wants to  think it over is because he doesn't want to buy YOU. Me personally , i dont believe in thinking it over. Dont get me wrong, i've made this excuse quit often, but after being in sales for  10 years, i have come to realise that its YOUR fault if they wanna think it over. U just did not create enough buyers confidens to buy YOU. You tried to sell him something. The first sales you make is YOU. After comes the product en services that you are selling. Not the other way around!

                          Do you ever wondere how you choose what to buy?
                   
                 NO?  Than U really might wanna consider of switching careers.

This is a really important question to ask yourself. Once you know how you buy, and what your motives are, you then know how most of the people buy.  I'll bet you've never walked in to a store where u met a jerk of a vendor and felt compelled to buy what he was trying to sell. Did you buy there? I'm guessing NO. Instead you used the most common excuse in the world: "I got to think it over". Right? :)

And you probably went elsewhere to buy the same product. If this situation sounds familiar, then you know the problem wasn't the product, services, or look or brand of the company, but the VENDOR.

If you wanna eliminate the "think it over" argument, start by selling yourself instead of  your product and services. Overwhelming the customer with how good you guys are, and how you guys are the best will get you no where because honestly, he could care less. He just wants to find out how YOU can HELP him. And what it is you can do for him. The little details can be left for when the sale is finalized:)

               Sell yourself first and your product will sell itself.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten