Ik zou het als volgt omschrijven:
Verkoop is een sfeer creëren waarin jij als verkoper een meerwaarde biedt in uw kennis & vaardigheden naar de koper toe, als voldoende kopersvertrouwen creëert opdat de koper het u gunt dat je geld aan hem verdient.
Ongetwijfeld heb je de term "zelfvertrouwen" al gehoord. En dat dit een belangrijk aspect is in verkoop. Wat velen niet zien of weten is dat het minstens even belangrijk is om "kopersvertrouwen" op te bouwen. Want als de klant geen vertrouwen heeft om te kopen, dan mag je nog zo veel "zelfvertrouwen" hebben, de koop zal niet doorgaan of uitgesteld worden. En kopen ze op een ander voor een duurdere prijs.
En meestal steken we het probleem dan op de "klant" waarom hij niet is ingegaan op jouw voorstel. Komt bekend voor? :)
De fout ligt niet bij jouw klant, maar bij u zelf.
Creëer voldoende "kopersvertrouwen" op met uw klant
en de verkoop is binnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten